
Сьогодні професія педагога вимагає поєднання якостей не лише вихователя і викладача, але й дослідника. Відповідно, важливим елементом освітнього процесу з підготовки майбутніх фахівців є організація дослідницької діяльності здобувачів освіти. Її розглядають як навчання студентів основам наукової праці, організації та методики творчості, а також як індивідуальне чи групове проведення дослідження під керівництвом викладачів.
Значну роль у цьому процесі відіграє курсова робота – своєрідний науковий проєкт, що поєднує в собі навчальну та контролюючу функції. З одного боку, така робота вимагає від студента детального вивчення певної проблеми, що дозволяє розширити його компетентності, а з іншого – є ефективним засобом оцінювання рівня засвоєння ним знань та здатності самостійно працювати з різними джерелами та застосовувати теорію на практиці.
Саме ключовим вимогам, що ставляться до написання та оформлення курсової роботи, а також питанню академічної доброчесності при проведенні дослідження, був присвячений методичний семінар «Курсові роботи: навчально-дослідницька діяльність студента та викладача», що відбувся 14 жовтня для студентів IV курсу. Спікери заходу акцентували увагу на відповідальності за недотримання академічної доброчесності, правилах цитування, важливості унікальності тексту, етичній складовій дослідницької діяльності. Провели елементи тренінгу з використання сервісів Google Академія та Grafiati для пошуку та правильного оформлення списку використаних джерел.
Хочеться побажати випускникам успішно впоратися з даним обов’язковим індивідуальним навчально-дослідницьким завданням, адже, як писав В. Сухомлинський, «Стає майстром педагогічної праці звичайно той, хто відчув себе дослідником».